Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Blog

O poder de sedução das imagens na jornada de compra

¨Somos criaturas visuais. Não evoluímos para a leitura, mas sim para a observação de imagens¨

Darren Bridger

Falar sobre a importância das imagens, principalmente na era das informações fartas e rasas, é desnecessário. As redes sociais comprovam a majestade delas, todos os dias.

Pesquisas recentes comprovam que elas têm o poder de nos seduzir a ler mensagens, facilitam a nossa compreensão e são mais capazes de viralizar um conteúdo.

E, para falar a verdade, nem precisa de pesquisa para comprovar tudo isso. A célebre frase ¨uma imagem vale mais que mil palavras¨ continua forte como nunca!

Imagens provocam reações instintivas e, muitas vezes, incontroláveis. Elas mexem com o nosso inconsciente, resgatam experiências, afloram emoções e orientam comportamentos.

No livro Neuromarketing, do autor Darren Bridger, podemos nos aprofundar nesse assunto, especialmente na área de neurodesign. Várias pesquisas, ali comentadas, mostram o quanto as imagens são eficazes na comunicação publicitária.

Profissionais com especialização em fotografia publicitária estão aptos a compor imagens que proporcionam forte impacto emocional, criando laços afetivos com marcas e produtos, gerando desejo de compra.

Na experiência de compra de um produto ou contratação de um serviço, a maioria das pessoas não empenham tempo e paciência suficientes para uma pesquisa mais profunda antes da decisão de compras. É uma das razões do sucesso de uma imagem bem produzida como fator decisivo na escolha de produtos e/ou serviços.

Caprichar na produção de imagens não é custo. É um investimento de alto retorno. Pense nisso!

por Sanny Quintana

Compartilhar